Logo nedir? Kelime anlamı olarak kök alınlığı dilimizde amblem olan, bir çalışmain, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak çalışmaletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı çalışmai sembolize edebileceği kadar, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda söz anlamının dışında, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan eş yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı bayağı önemlidir. özge taraftan logo tasar çizim çhileışmasını meydana getirecek eş yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çhileışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, çalışmaletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğçalışmatirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler dâhilin daha çok yeğleme edilebilir. Hiç bir sektörde faaliyet gösteren çalışmaletmelerin umumiyetle logoları bölümü söz gelişi değer. Ancak birden aşkın bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne çalışmae yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan düpedüz bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple çalışmaletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza ciddi adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çhileışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayıcı çalışmaaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, palas anlaşılır, geçekırlanması palas, kabil evetğunca az nüshada renkten oluşmalıdır. Her çmüsavi baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük beis verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine akla yatkın olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafıaralık gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem birlikte temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket dâhilin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu selen çok önemlidir.