SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mefhum. Fakat bu iki mefhum konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri yürekin eleştiri olan bu iki mefhum, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha hevesliçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı teamüllemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. Hatta SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM mukannen bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları mukannen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek yürekin meydana getirilen çkırmızıışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı azıcık daha hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Doğrusu SEO yürekin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi yürekin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir gayrı önemli nüans da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu gidiş değişikdır. SEO çkırmızıışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir seyrüsefer akışı katkısızlar.
Bu iki mefhum, yürekerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise gaye daha ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu ummak değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mefhum arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha esen evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.